SELAMAT DATANG KE PORTAL SK SERI MAWAR
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Jumaat, 5 Mac 2010

Sambutan maulidur Rasul 1431 Hijrah

Perarakan dan bacaan salawat.



Ceramah disampaikan oleh Yang Berbahagia Ustaz Haji Mohd Farid Dawam




Para "kejobos"


Sambutan memperingati hari kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW telah diadakan dengan meriahnya pada 4 Mac 2010. Seekor lembu (sumbangan Mantan Guru Besar , Tuan Haji Kamaruddin bin Haji Abdullah) telah ditumbangkan sempena memperingati peristiwa kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW. Terima kasih Tuan Haji.

Maulidur Rasul
yang jatuh pada 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571 merupakan hari keputeraan Nabi Muhammad s.a.w . Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah SWT.Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya.

Majlis dimulakan dengan perarakan yang disertai oleh semua pelajar, ibu bapa/penjaga dan semua guru . Menyusul kemudiannya ceramah Maulidur Rasul yang telah disampikan oleh Yang Berbahagia Ustaz Haji Mohd farid bin Dawam (Pensyarah Politeknik Sabak Bernam). Hadirin kemudian disajikan hidangan jamuan nasi minyak.

SK Seri Mawar mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program tersebut khususnya kepada para 'kejobos' yang tidak mengenal penat , terima kasih daun keladi kami ucapkan. Hanya Tuhan yang dapat membalas jasa baik tuan/puan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan