SELAMAT DATANG KE PORTAL SK SERI MAWAR
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Isnin, 20 Julai 2009

Lawatan Ke Kuala Lumpur

Jika biasanya pelajar yang menyertai lawatan, kini giliran guru dan kakitangan SK Seri Mawar pula yang menyertainya. Lawatan sambil belajar... huhuhu.. Lokasinya Kuala Lumpur. Teringat pula zaman kecik-kecik di sekolah rendah dulu. Alangkah seronoknya apabila dapat menyertai lawatan ke Kuala Lumpur. Malam tak boleh tidur, dan yang paling 'best' siap bawa bekal ketupat lagi haha...

Lawatan ini sebenarnya ditaja sepenuhnya oleh bapa angkat SK Seri Mawar iaitu Yang Berbahagia Dato' Dzulkifli bin Ismail . Terima kasih daun keladi Dato'.
Lokasi pertama adalah KLCC. Ada yang mendongak hingga sakit tengkuk melihat ketinggian KLCC. Masing-masing berhajat untuk 'shoping' di Suria KLCC, tapi apakan daya cuma dapat 'shoping' mata dan melenguhkan sendi-sendi lutut sahaja sebab barangan di sana hanya layak dibeli oleh dewa-dewa kayangan sahaja huhu... Buang hajat kecil pun kena bayar RM2.00.

Selesai di KLCC kami bertolak ke Putrajaya. Selepas solat Zuhur kami menuju ke medan selera di dataran Putrajaya. Sekali lagi terkejut beruk. Harga makanan dan minumannya juga bertaraf dewa-dewa. ABC (Air Batu Campur) sahaja berharga RM 6.50 semangkuk. Kalau di sini boleh dapat 3 mangkuk tu . Ada baki lagi 50 sen.. huhu.... Belum makanannya lagi. Akibatnya, masing-masing membatalkan niat untuk mengisi perut yang dah berirama. Kebanyakkannya hanya memesan segelas air. Jadilah...

Kemuncak kepada lawatan adalah ke kediaman Dato' Dzul di Sungai Ramal Baru, Kajang. Setibanya di sana kami disambut mesra oleh Dato' dan Datin sekeluarga. Kami juga dijamu dengan pelbagai aneka makanan. Menu yang paling best sekali tentulah Sate Kajang. Sesuai dengan perut yang dah lama berbunyi, secucuk demi secucuk sate menjadi mangsa. Sedar tak sedar bercucuk-cucuk lidi sate dah bertimbun di atas meja. Alhamdulillah.

Terima kasih buat Dato' sekeluarga....terima kasih kepada semua yang menjayakan lawatan ini.

Kami bertolak pulang dan sampai ke SK Seri Mawar pada pukul 10.00 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan